برای خرید آنلاین لباس دغدغه ما همیشه کیفیت محصول دریافتی است. اما مشکل دیگری همیشه وجو دارد و آن هم سایز شلوار مناسب برای ما چیست؟ فارق از اینکه ما چه نوع شلواری بر اساس تیپ بدنی و استایل مورد نظر خودمون میخواهیم تهیه کنیم, سایز لباس مهمترین مشکل خواهد بود.

در این نوشته برای شما 2 روش برای تعیین سایز لباس فراهم شده است. در یکی از روشها از دول سایزبندی استاندارد استفاده می کنیم.

فروش آنلاین لباس

جدول سایز بندی چیست؟

در هر صنعتی دسته بندی و استاندارد سازی محصول یکی از مهمترین اولویت هاست. در صنعت پوشاک استاندارد سایزبندی متفاوت و فراوانی وجود دارد که هریک بر اساس منطقه مبدا شکل‌گیری آن استاندارد نامگذاری شده اند. در میان این استانداردها 3 نوع استاندارد اروپایی, آمریکایی و انگلیسی پر کاربردتر از بقیه هستند. هر یک از این استانداردها دارای یک جدول اعداد هستند که به آن جدول سایزبندی می‌گویند. در این جدول‌ها محدوده هر سایز مشخص شده است. در زیر یک نمونه از این جداول را می‌بینید.

جدول سایزبندی نمونه

روش اول اندازه‌گیری سایز شلوار زنانه

در این روش به اندازه‌گیری سایز اندام بدن نیاز نداریم. در این روش باید از یک شلوار که در دسترس است استفاده کنید. همه شلوارها دارای برچسب سایزبندی هستند. در صورتی که شلوار شما دارای برچسب سایز باشد مهمترین نکته مشخص شدن استاندارد سایزبندی شلوار شما است. در صورتی که اندازه استاندارد بر اساس حروف انگلیسی S, M, L و … باشد با جدول سایزبندی به راحتی می‌توانید سایز اروپایی معادل سایز شلوار خودتان را تعیین کنید. اما توجه کنید که بعضی اوقات این برچسب سایزبندی به درستی بر روی شلوار دوخته نشده و یا استاندارد اندازه‌گیری سایز شلوار رعایت نشده است. بنابراین اگر به یک متر خیاطی دسترسی دارید ما توصیه می‌کنیم از روش دوم استفاده کنید.

روش دوم اندازه‌گیری سایز شلوار زنانه

در این روش با اندازه‌گیری اعضای بدن سایز شلوار را بدست می‌آوریم. برای این روش به چند نکته باید توجه کنیم و در اندازه‌گیری با خودمان صادق باشیم.

متر خیاطی

نکات مهم در اندازه‌گیری سایز شلوار زنانه

قبل از شروع اندازه‌گیری به این نکات توجه کنید. در اندازه‌گیری شلوار زنانه  به این نکات توجه کنید.

  • سعی کنید در زمان اندازه‌گیری از وعده غذایی شما حداقل 2 ساعت گذشته باشد
  • از یک متر خیاطی استاندارد استفاده کنید
  • از کشیدن بیش از حد متر و سختگیری در مورد سایز بدنتان پرهیز کنید.
فروش قسطی لباس زنانه

مراحل اندازه‌گیری سایز شلوار

اندازه‌گیری سایز دور کمر

برای اندازه دور کمر باریک‌ترین قسمت میان‌تنه را اندازه‌گیری می‌گیریم. معمولا این محدوده کمی بالاتر از ناف قرار می‌گیرد.

انداره‌گیری سایز دور باسن

این اندازه شامل پهن‌ترین قسمت میان‌تنه بدن است. برای اندازه‌گیری بهتر در این بخش و بخش قبل از یک کمربند کمک بگیرید. این دو مقدار در تعیین سایز شلوار مهمترین اندازه‌ها هستند.

اندازه‌گیری قد داخلی

محل اتصال دوپا یا همان خشتک تا قوزک پا را اندازه‌گیری می‌کنیم.

اندازه‌گیری قد بیرونی

از محل اندازه‌گیری دور کمر تا یک سانتیمتر بالاتر از قوزک پا را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری درز درونی بیشتر برای تعیین سایز شلوار مردانه کاربرد دارد. برای بدست آوردن این اندازه میتوانید از یکی از شلوارهای خودتان استفاده کنید.

استفاده از جدول برای تعیین سایز شلوار

پس از کامل شدن اندازه‌گیری, برای تعیین سایز شلوار باید از جدول زیر استفاده کنیم. این جدول از سایت blitzresults استخراج شده است. این سایت در زمینه اندازه گیری و تبدیل واحد بسیار کاربردی است. توجه کنید که اگر فروشنده چارت سایز ارائه داده بود از همان چارت استفاده کنید. اندازه قد شلوار که بدست آوردید در جدول دیده نمی‌شود. معمولا در فروشگاه آنلاین قد شلوار ثبت شده است, اندازه بدست آمده را با این عدد مقایسه کنید.

جدول استانداردهای سایزبندی

و در آخر امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود. لطفا نظرات خود را برای ارتقا و بهبود نوشته‌های سایت با ما درمیان بگذارید.