انتخاب مدل مانتو زنانه

مانتو یکی از مهمترین پوشش های خانم ها است. انتخاب درست مدل مانتو تاثیر زیادی در خوش‌پوشی و شیک بودن شما دارد. مانتو به عنوان پرکاربردترین پوشاک بیرون‌پوش زنانه در سبد خربد پوشاک خانم‌ها اولویت اول خرید لباس به حساب می‌آید.

در این نوشته نکاتی کلی را برای انتخاب بهترین مدل مانتو بر اساس فرم بدن و ظاهر شما مطرح می‌کنیم که در خرید به عنوان یک الگو و راهنما به شما کمک خواهد کرد.

دسته بندی فرم بدن برای انتخاب مدل مانتو

مهمترین موضوع در انتخاب مدل مانتو دقت به فرم بدن شماست. هر شخصی فرم بدنی متفاوتی نسبت به دیگری دارد و این موضوع تعیین کننده در انتخاب مانتو مناست برای شماست. قد بلند، کوتاه، اندام درشت و … هر کدام به نوعی باعث تغییر در مدل مانتو شما می شود.

خرید مانتو برای خانم های بلند قد

انتخاب لباس مناسب برای افراد بلند قد یک چالش به حساب می‌آید. کنارهم قرار دادن چند نوع لباس مختلف و ایجاد تعادل بعضی موارد یک چالش جدی می‌شود.

سه نکته کلی برای همه خانم های بلند قد

فرم بدنی خودتان را بشناسید

فرم بدنی شما سیب شکل، گلابی شکل و یا فرم دیگری است. تعیین فرم بدنی به شما کمک می کند تا در انتخاب انواع لباس بهتر عمل کنید.

اندازه های خودتان را بدانید

علاوه بر فرم بدن، بهتر است که اندازه ساق دست و اندازه درز داخلی شلوار را بدانید تا در زمان خرید مانتو یا لباس به شما کمک کند.

به تناسب بدنی خودتان توجه کنید

اگر نیمه بالایی بدن و نیمه پایین بدن شما با هم متناسب هستند شما باید در خرید لباس به تناسب بالا و پایین تنه همزمان توجه کنید.

مانتو برای خانم های قد بلند

خانم قد بلند کیه؟!

در یک تعریف کلی کسی که از میانگین قد جامعه خود بلندتر باشد به عنوان یک فرد قد بلند شناخته می‌شود. میانگین قد در بین زنان ایرانی ۱۶۳ سانتیمتر است. اما از نظر جهانی و به عنوان یک استاندارد کلی کسی که این ویژگی ها را دارد قد بلند به حساب می آید.

  1. قد شما 175 سانتیمتر  و بیشتر است.
  2. قد پا از قسمت داخلی بیشتر از 80 سانتیمتر است.
  3. در پوشیدن لباس‌ها همیشه آستین یا پاچه شلوار شما کوتاه‌تر از سایرین است.

اگر این ویژگی‌ها را دارید شما قد بلند به حساب می‌آیید.البته ممکن است شما مشکل کوتاهی آستین و پاچه شلوار را داشته باشید اما فقط علت آن بلندی دست یا پاهای شما باشد.

مدل مانتو برای خانم های قد بلند

در انتخاب مدل مانتو برای هر نوع فیزیک و ظاهری گزینه ای است که بیشترین تعادل را برای شما ایجاد کند. برای افراد قد بلند پوشش ضعف های بدن با انتخاب مانتو مناسب به دست می آید. قبل از هر چیز به این موضوع دقت کنید که بیان این نکات کمک می کند تا بهتر دیده شوید ولی در حالت کلی ظاهر شما بیانگر سلیقه شماست و انتخاب نوع استایل به خودتان بستگی دارد. برای اینکه بهتر دیده شوید این نکات را به سلیقه خودتان اضافه کنید.

  • مانتوی کوتاه برای شما مناسب نیست. این مانتو باعث می شود پاهای شما لاغر و کشیده تر دیده شوند و ترکیبی بدشکل از ظاهر کلی شما به وجود می آورد.
  • مانتو خیلی بلند نپوشید. به این شکل شما خیلی کشیده تر دیده می شوید.
  • بهتر است بندی مانتو شما تا روی زانو های شما باشد.
  • مانتو و شلوار با یک رنگ انتخاب نکنید. خط راست بدن شما بلندتر از انچه که هستید دیده می شود و تعادل اهر شما بر هم میخورد.
  • مانتو با طرح هایی که خط عمدی دارند نپوشید. خط عمودی به بلندتر دیده شدن کمک می کند.
  • مانتو هایی با خطهای افقی  و یا چهارخونه برای شما مناسبند. خط های افقی در لباس بدن را پرتر و قد را کوتاه تر نشان می دهند.
مانتو برای خانم های قد بلند

خرید مانتو و لباس برای خانم های قد کوتاه

خرید و پوشیدن لباسی که استایل شما را مناسب و درخور توجه نشان دهد، راهی عالی برای افزایش اعتماد بنفس است. برای یک خانم ریزاندام یافتن یک دست لباس مناسب می تواند یک چالش وقت گیر باشد. علاوه بر رعایت لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن باید تناسب و قد خودتان را هم در نظر بگیرید. ابتدا با استاندارد جهانی قد کوتاه آشنا شویم و بعد چند نکته در مورد خرید مانتو مناسب را به شما می گوییم.

سه نکته کلی برای استایل کوتاه قدها

بلند قد به نظر برسید!

انتخاب درست یک استایل می تواند باعث بلندتر دیده شدن شما شود. یعنی این استایل ها با تاکید و تغییر نگاه باعث بهبود ظاهر شما می شوند.

فرم بدنی تان بشناسید

آیا فرم بدن شما سیب شکل، گلابی شکل، ساعت شنی، چهارگوش و یا مثلث وارونه است؟ خانم های ریز اندام ممکن هر فرم بدنی داشته باشند.

تغییر را بپذیرید!

احتمالا اکثر لباس  های مورد علاقه تان را نمی توانید در سایز مناسب برای خودتان پیدا کنید. پس با یک خیاط در نزدیکی خودتان او دوست شوید!

مانتو برای خانم های کوتاه قد

چه خانمی کوتاه قد است؟

تعیین قد کوتاه به اندازه قد و تناسب بین اندام شما بستگی دارد. بر اساس یک استاندارد کلی قد کوتاه این مشخصات را دارد

  1. قد کمتر از 160 سانتیمتر باشد.
  2. درز داخلی شلوار کمتر از 69 سانتیمتر باشد.
  3. پای شلوارها و سر آستین‌ها معمولا بلند هستند.
  4. جیب‌ها و سرشانه لباس‌ها معمولا در حالت مناسب قرار نمی‌گیرند.

در این مورد هم تفاوت در سایز بالاتنه و پایین تنه وجود دارد.

خرید مانتو برای خانم های کوتاه قد و ریزاندام

برای خانم های کوتاه قد فاکتور مهم در انتخاب مانتو بلندتر دیده شدن است. بهتر است در انتخاب مانتو این نکات را در نظر بگیرید

  • از مانتوهای با خط های راه راه باریک و عمودی بیشتر استفاده کنید زیرا خطوط عمودی شما را بلندتر نشان می دهد.
  • مانتوهای خیلی بلند نپوشید زیرا شما را کوتاه تر نشان داده می شوید.
  • بهتر است نهایت قد مانتو تا روی زانو باشد.
  • مانتوهای گشاد و Aline یا کلوش برای شما مناسب نیست. از پوشیدن مانتو چروک و پف دار هم  خودداری کنید.
  • بهتر است از مانتوهای فیت و کاملا سایز استفاده کنید و اگر مشکلی با اندازه آستین داشتید و به دوست خیاط خودتون مراجعه کنید.
مانتو برای خانم های کوتاه قد

ادامه دارد…