انتخاب لباس در فصل سرد به نوعی راحت‌تر است. در فصل پاییز و زمستان با سردی هوا گزینه‌های پیش رو برای پوشش بیشتر هستند. پولیور, ژاکت, پالتو, بلوز دورس, لباس‌های بافتنی, هودی و سویشرت و … مهمترین انتخاب‌های ما در فصل سرما هستند. لباس‌های گرم تنوع بالایی دارند و بر اساس مدل و جنس به انواع متنوعی دسته‌بندی می‌شوند. در این مقاله با هودی و سویشرت کمی آشنا می‌شویم.

هودی چیست؟

هودی یکی از انواع لباس زنانه است که بسیار شبیه به پلیور و ژاکت است. هودی در دسته لباس‌های گرم زنانه قرار می‌گیرد. در میان لباس‌های گرم هودی در بین مردان, زنانه و نوجوانان محبوبیت فراوانی دارد. مهمترین ویژگی‌ هودی‌ها داشتن کلاه است در واقع داشتن کلاه نشانه اصلی هودی است.

تاریخچه پیدایش و محبوبیت هودی

ریشه کلمه هودی از کلمه hat به معنی کلاه است. در گذشته‌های دور هودی به لباس بلند  گفته می‌شد که توسط نگهبانان و کارکنان کلیسا پوشیده می‌شد. در نیمه اول قرن بیستم استفاده از لباس‌های بلند کلاهدار در کارخانه‌های آمریکا رواج پیدا کرد.

با شروع دهه ۱۹۷۰ پوشیدن هودی در بین خوانندگان رپ آمریکایی رواج پیدا کرد. همین موضوع باعث شد پوشیدن هودی در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کند. استفاده از هودی در فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه نقش زیادی در محبوبیت این مدل لباس داشت.

با افزایش محبوبیت هودی طراحان و تولید کنندگان لباس زنانه و مردانه شروع به طراحی و تولید انواع مختلف هودی کردند. حتی ورزشکاران هم به پوشیدن هودی روی آوردند و هودی تبدیل به یک لباس اسپرت شد.

هودی زنانه عمده

انواع هودی زنانه

هودی‌ها بر اساس مدل و شکل ظاهری انواع محتلفی دارند. هودی ممکن است جلو بسته یا زیپدار باشند. هودی می‌تواند جیبدار یا بدون جیب باشد. هودی می‌تواند کوتاه یا کراپ یا بلند باشد. در اطراف کلاه هودی یک بند قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توان کلاه را تنظیم کرد.

جنس هودی معمولا از پنبه, دورس و الیاف گرم است. داخل بعضی از هودی‌ها از پشمی یا کرک دار تولید می‌شود که باعث می‌شود لباس گرمای بیشتری داشته باشد. با افزایش محبوبیت کراپ‌ها, هودی‌ها هم کم کم کوتاهتر شدند و هودی کراپ هم در بین دختران رواج پیدا کرد.

هودی لش و اورسایز هم از انواع محبوب هودی‌ها به حساب می‌آیند. در بین هودی‌ها هودی جلوبسته از همه انواع دیگر پرکاربردتر است.

سویشرت چیست؟

یکی دیگر از لباس‌های گرم پرکاربرد سویشرت است. شباهت بین سویشرت و هودی زیاد است. اما سویشرت هم یک لباس شبیه پولیور است. در انگلیسی به سویشرت جامپر هم گفته می‌شود. معمولا سویشرت‌ها از جنس پنبه, کتان و یا پشم تولید می‌شوند.

سویشرت فاقد کلاه است. اما مدل‌های سویشرت می‌تواند خیلی متنوع و متفاوت باشد. به شکل کلی سویشرت بدون کلاه و زیپ تولید می‌شود. اما سویشرت با زیپ‌ و یا دکمه‌دار هم تولید می‌شود. در بین سویشرت‌ها مدل زیپ‌دار در بین مردم پرکاربردتر است. وجود زیپ بر روی لباس کمک می‌کند تا پوشش زیرین هم در تسپ و استایل ظاهری دیده شود.

تفاوت هودی و سویشرت

در نگاه اول شاید تفاوتی بین هودی و سویشرت نتوان بیان کرد. اما با توجه به مواردی درباره هودی بیان شد مهمترین تفاوت بین هودی و سویشرت این است که هودی حتما کلاه دارد. هودی و سویشرت ممکن است جلوبسته یا جلو باز باشند. هودی و سویشرت ممکن است جیب داشته باشند و یا خیر. اما هودی حتما کلاه دارد.

تفاوت دیگر بین سویشرت و هودی در حجم و استایل آنها است. هودی معمولا بزرگتر و گشادتر از سویشرت است. معمولا سویشرت جذب و فیت طراحی و تولید می‌شود.

مزایای هودی و سویشرت

استفاده از سویشرت و هودی به دلایل زیر در بین مردم و جوانان افزایش یافته است

  • راحتی و گرم بودن
  • تنوع مدل و طرح برای سلیقه‌های مختلف
  • تنوع جنس و صرفه اقتصادی
  • راحت ست شدن برای استایل کژوال

خرید هودی زنانه عمده

برای بازدید مدلهای مختلف و موجود در فروشگاه لباس عمده ستاره از این لینک زیر استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن محصولات بروز ما از کانال تلگرام یا ایتا پوشاک ستاره دیدن کنید. برای ثبت سفارش هم می‌توانید از طریق تلگرام یا ایتا اقدام کنید.

هودی زنانه عمده