فرم بدن گلابی

فرم بدن گلابی شکل چگونه است؟

بدن گلابی شکل یا به عبارت دیگر بدن مثلثی شکل بر اساس اندازه گیری های خاص بدن مشخص می شود. در ادامه  یک سری از مشخصات این فرم بدن را می بینید

  • باسن و رانها از نیمتنه و شانه ها کشیده تر هستند.
  • محدوده کمر مشخص شده و در مقایسه با باسن کمر باریکتر است.
  • فرم بدن شما شبیه به جنیفرلوپز و ریحانا است.

اگر هنوز نمی دانید که بدن شما گلابی شکل است یا خیر؟ یک متر خیاطی بردارید و شروع کنید. اگر اندازه دور باسن شما بیشتر از 5 درصد پهن تر از اندازه دور شانه ها یا نیم تنه باشد, می شود گفت که فرم بدن شما گلابی شکل است.

شناخت فرم بدن و ۵ فرم بدن معروف

سه نکته برای لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن شما

قبل از شروع توضیح در مورد لباس پوشیدن برای فرم گلابی شکل چند نکته جهانی برای بهتر شدن تیپ و استایل را به شما می گوییم. این نکات به سایز و فرم بدن شما بستگی ندارند و برای متناسب شدن تیپ همه افراد باید در نظر گرفته شوند.

تعادل ایجاد کنید

فرم بدن تقریبا به صورت کامل به ستخوان بندی شما بستگی دارد و نه وزن شما. از لباس ها برای ایجاد تعادل بین شانه, نیم تنه, کمر و باسن استفاده کنید.

چشم ها را منحرف کنید

از خطوط در پوششتان استفاده کنید تا نگاه ها را به سمتی که می خواهید بکشید. این کار به شما کمک می کند تا انحنا در بدن ایجاد کنید یا کشیدگی یا توجه بیشتری در بخش خاصی از بدن ایجاد کنید.

به رنگ ها توجه کنید

چشم ها به طرح ها و رنگ های روشن و درخشان بیشتر از رنگ های تیره ،مثل سورمه ای، توجه می کنند. زمانی که می خواهید بین رنگ ها تمایز ایجاد کنید به این نکته توجه کنید.

برای بدن گلابی شکل کدام لباس خوب است؟

نکات کلی گفته شد و حالا بهترین بالاپوش، ژاکت، شلوار، لباس ها  و لوازم تزئینی را برای تناسب بیشتر فرم بدن گلابی معرفی می کنیم.

بهترین بالا پوش ها برای فرم بدن گلابی شکل

برای ایجاد تعادل در فرم کلی بدن، به لباس هایی در بالا تنه نیاز دارید که نیمه بالایی بدن شما یعنی از کمر به بالا را برجسته کنند و بالا تنه را پهن تر نشان دهند. در هر مورد رنگ های روشن و درخشان و زمینه های طرح دار را در اولویت قرار دهید.

فرم بدن گلابی شکل

لباس پپلوم یا کمر چین دار

این بهترین لباس برای مشخص کردن خط کمر است. آستین های دلمه ای و افتاده باعث ایجاد حجم در بالاتنه می شوند.

فرم بدن گلابی شکل

لباس یقه مربعی

هر لباسی با یقه گشاده و باز (حتی لباس های یقه هفت) توجه را به سمت گردن و شانه ها منتقل می کنند. این انحراف نگاه باعث پوشش نقاط برجسته بدن می شود.

فرم بدن گلابی شکل

یقه قایقی

یقه افقی شانه ها را کشیده تر نشان می دهند. اگر علاوه بر یقه قایقی لباسی دارای آستین های پفی باشد، یا ویژگی هایی که توجه نگاه را به خود جلب کند، ارزش تناسب ایجاد شده چند برابر می شود.

فرم بدن گلابی شکل

یقه افتاده یا شل

شبیه به لباس های یقه باز دیگر، در این لباس ها توجه به بالا تنه بیشتر می شود. به لطف پارچه بیشتر و افتادگی یقه لباس توجه از نیمه پایین به بالای بدن جلب می شود.

بهترین شلوار جین برای فرم بدنی گلابی

راه های بسیاری برای باریک تر نشان دادن قسمت منحنی شکل بدن وجود دارد. به صورت کلی این شلوار برای رسیدن به فرم بهتر بدن معرفی می شوند. بیشتر شلوارهای با برش گشادتر در قیمت پایین زانو، و رنگ های تیره مدنظر هستند.

شلوار جین راسته

شلوار راسته

در حالت کلی شلوار جین راسته یک برش مستقیم از کمر و ران به پایین دارد. در فرم گلابی ران ها پهن تر از کمر هستند و این شلوار در قسمت ران کمی جذب است و در قسمت ساق پا آزادتر است. این شلوار کمک می کند تا ران ها ظاهر “تنگ” داشته باشند.

شلوار جین اسلیم

شلوار راسته اسیلم

این شلوارها کشش خوبی دارند و بنابراین در قسمت ران فشار در مقایسه با شلوار راسته کمتر است. شلوار از ران به سمت ساق باریک می شود و با توجه به کشش خوبی که دارد به راحتی فرم پاها را به خود می گیرد.

شلوار بوت کات

بوت کات

جین بوت کات در قسمت ران تنگ تر از ساق است. شلوار از قسمت زانو به پایین به صورت واضح گشادتر می شود. این تغییر فرم شلوار باعث ایجاد تعادل بین ران های پهن و ساق ها می شود.

جین فاق بلند

شلوار فاق بلند

این شلور باعث می شود ساق های شما بلندتر دیده شوند. ضمن اینکه کمر را برجسته تر نشان می دهند تا تعادل بیشتری بین کمر و باسن ایجاد شود.

بهترین شلوار برای فرم گلابی

انتخاب شلوار مناسب برای ایجاد تعادل در ظاهر اندام شما معجزه می کند. باتوجه به اختلاف انحنا بین نیمه پایین و بالا در فرم بدن گلابی شکل شلوار مناسب می تواند باعث پوشش نقاط ضعف در قسمت پایین بدن شود.

شلوار جین راسته

شلوار بوت کات

بوت کات یا به اصلاح دمپا گشاد باعث ایجاد تعادل در ظاهر کلی شما می شود. این شلوار ها به شما کمک می کند که هر نوع بوت و چکمه ای که دوست دارید را براحتی به پا کنید.

شلوار جین اسلیم

شلوار مردانه

این شلوار بهترین گزینه برای کار است که به نیمه پایینی بدن را ظاهر یک دست و کشیده می دهد.

شلوار بوت کات

شلوار فاق بلند

این شلوار کمر را برجسته تر می کند تا تعادل بیشتری در سیلوئت لباس ایجاد شود.

جین فاق بلند

راسته یا اسلیم

یکی از محبوب ترین شلوارها که نیمه پایینی بدن را باریکتر نشان می دهد.

سیلوئت شکل کلی یک لباس است که نمای خارجی آن را تشکیل می‌دهد. در واقع سایه‌وار یک لباس سیلوئت آن نامیده می‌شود. کلیت لباس‌ها معمولا بر همین مبناست، اما دیزاین و طرح‌ها می‌تواند متفاوت باشد و دنیاهای گوناگونی را ارائه کند. هر طراحی می‌تواند با استفاده از این سیلوئت‌ها که برای مد هر سال مشخص شده است، طرح های نویی را ارائه دهد.

بهترین لباس برای بدن گلابی شکل

این لباس ها باعث پوشش مناسب برای ایجاد تعادل در فرم کلی بدن می شوند. در زیر برخی از سیلوئت های مناسب برای ایجاد تعادل بیشتر نوشته شده اند.

شلوار جین راسته

A-Line

لباس هایی که در انتها کلوش هستند گزنه مناسبی هستند. دامن لباس به باسن نمی چسبد و در اطراف آن قرار می گیرد. این طرز قرار گرفتن لباس باعث می شود نیمه پایینی بدن شکل و ظاهر بهتری پیدا کند.

شلوار جین اسلیم

Fit and Flare

این لباس ها شبیه به لباس های A-Line هستند با این تفاوت که، معمولا قسمت کمر به صورت واضح و مشخص کار شده است و دامن هم کمی گشادتر است.

شلوار بوت کات

Wrap

وجود بند برای کمر در این مدل لباس ها باعث جدایی کمر از نیمه پایین بدن می شود. معمولا این لباس ها یقه هفت هستند که باعث جلب توجه به نیمه بالا بدن می شوند.

جین فاق بلند

بدون سرشانه

تمام توجه به سمت شانه ها جلب می شود و این بهترین راه برای از بین بردن توجه بر روی نیمه پایینی بدن است. لباس های یقه قایقی یکی از بهترین انتخاب ها در این فرم هستند.

بهترین کت ها و ژاکت ها برای فرم بدن گلابی

بالاتنه نقش مهمی در تعادل فرم کلی بدن دارد. با توجه به تفاوت نیمه بالایی و پایینی بدن در فرم بدن گلابی شکل، بهتر است که روی بالاتنه و لباس های بالاتنه دقت زیادی کنید تا سیلوئت شما صاف تر و با ثبات بیشتری باشد.

شلوار جین راسته

کت کراپ

کراپ هایی انتخاب کنید که بالای خط کمر قرار بگیرند و به بالای باسن نچسبند.

شلوار جین اسلیم

کت طرح دار

یادتان باشد که در ابتدای این مطلب به شما گفتیم که از رنگهای روشن و پارچه های طرح دار استفاده کنید. این اصل را در اینجا رعایت کنید.

شلوار بوت کات

بافت ها

بافت های سنگین مثل پشم در جذب نگاه مثل رنگ روشن و چاپ و طرح خاص عمل می کنند.

جین فاق بلند

کت چپ و راستی

کت های بلند به خصوص وقتی که دارای کمربند باشند، عالی هستند. دنبال طرح هایی باشید که قسمت بالایی را مجزا نشان دهند و در قسمت بالای بدن ساختار و قالب هم راستا با پایین بدن ایجاد کنند.

اکسسوری ها و لوازم شیک برای فرم بدن گلابی

این فقط لباس ها نیستند که ایجاد جلب توجه و تعادل سیلوئت می کنند، زیورآلات و اکسسوری ها نیز اجزایی کلیدی برای همه انواع استایل ها به حساب می آیند.

کفش زنانه نوک تیز

کفش نوک تیز

یک راه حل آزموده شده برای بلندتر نشان دادن ساقها استفاده از کفش نوک تیز و پاشنه دار است. این کار ظاهر کلی را کمی متعادل می کند.

گوشواره زنانه

گوشواره انداختن

گوشواره توجه را به سمت صورت و شانه ها می کشد.

گردن بند زنانه

گردن بند

مانند گوشواره این لوازم توجه را به سمت سر و گردن می آورند.

کمربند زنانه

کمربند

وقتی لباس هایی شبیه ژاکت ها یا جین فاق بلند میپوشید کمربند را دور کمر ببندید نه بر روی باسن.

چند سوال در مورد فرم بدنی گلابی

سوال – تفاوت بین فرم بدنی گلابی و ساعت شنی چیست؟

معمولا فرم بدنی گلابی در قسمت بالا تنه باریکتر از قسمت باسن است. اما در فرم ساعت شنی نیم تنه و باسن تقریبا به یک اندازه پهن هستند.

سوال – بهترین پارچه برای فرم بدنی گلابی شکل کدام است؟

پارچه های با بافت منسجم و ضخیم برای این فرم بهتر هستند، چرا که فرم خود را بر تن خوب حفظ می کنند و باعث یکدست شدن سیلوئت کلی بدن شما میشوند. پارچه های مثل جین و پشم و … بهترین هستند.

سوال – آیا فرم بدنی گلابی می تواند لباس سرهمی بپوشند؟

چرا که نه، برای اینکار بهتر است که سرهمی دمپا گشاد را امتحان کنید. اگر هم قصد داشتید که قسمت بالاتنه را برجسته کنید تا در مقابل قیمت پایینی بدن تعادل ایجاد شودريا، بهتر است که از سرهمی سرشونه باز یا یقه دکلته استفاده کنید.

سوال – چطور میتونم کمر را برجسته تر نشون بدم به طوری که ران ها جلب توجه بیستری نکنند؟

می توانید یک شلوار راسته فاق بلند به پا کنید تا کمر مشخص و برجسته شود و ساق ها و ران ها هم یک دست و هم راستا به نظر بیایند. در قسمت بالاتنه هم از بلوز با چاپ برجسته استفاده کنید تا جلب توجه به سمت بالاتنه باشد.

سوال – شلوار کاپری (برمودا) باعث کوچک نشان دادن بدن فرم گلابی می شود؟

این شلوارها باعث تمرکز بیشتر بر روی باسن می شوند. پس بهتر است از شلوارهای اسلیم و راسته با فاق بلند و یا شلوارهای دمپا گشاد استفاده کنید تا سیلوئت کلی شما بهتر شود.